Összes DYNAC termék:

Találatok DYNAC gyártóra:
Dynac Classic ACLPV07715HR oldtimer akkumulátor, 6V 77Ah, 490A
SLI
Autóakkumulátor

Dynac Classic ACLPV07715HR oldtimer akkumulátor, 6V 77Ah, 490A

Dynac Classic ACLPV07715HR oldtimer akkumulátor, 6V 77Ah, 490AA Dynac Classic egy klasszikus járművekhez, például oldtimerekhez és veterán autókhoz készült indítóakkumulátor.Ez az akkumulátor az el...
Cikkszám:ACLPV07715HR
Feszültség:6 VHosszúság:215 mm
Kapacitás:77 AhSzélesség:170 mm
Indítóáram:490 AMagasság:166 mm
EAN:8717101005965

Legolcsóbb ár: 57.196 Ft.

Árak összehasonlítása
(1 db. ajánlat)

Hogyan válasszunk akkumulátort?

Ha akkumulátort kell cserélnie az autóban, nem kell feltétlen szakemberhez fordulnia. Egy mérőszalag segítségével viszonylag gyorsan és egyszerűen eldöntheti, milyen akkumulátort kell vásárolnia. Az alábbiakban ehhez nyújtunk segítséget az alapvető információkkal.

Kapacitás, hidegindító áram?

A régi akkumulátor cseréjénél nem a legjobb megoldás az azon feltüntetett kapacitás (Ah, amperóra) vagy hidegindító áram (A, amper) alapján elindulni. Ezek az értékek kisebb mértékben lefelé is felfelé is eltérhetnek anélkül, hogy ebből probléma lenne. Sokkal célravezetőbb, ha a keresést a fizikai méretekkel kezdjük, hiszen hasonló méretű akkumulátorok többnyire hasonló műszaki paraméterekkel (kapacitás és hidegindító áram) rendelkeznek. Így általános érvényű tanács, hogy mindig az adott autóban kialakított helyre fizikailag még éppen beférő, legnagyobb kapacitású és indítóáramű akkumulátort vásároljunk - felülről behatárolva természetesen a rendelkezésre álló pénzügyi kerettel.

Fontos: semmilyen hátrányt nem jelent, ha a meglévőnél magasabb kapacitású vagy indítóáramú akkumulátort építünk be. Az sem az elektromos rendszert, sem a töltőrendszert (generátort és feszültség-szabályzót) nem fogja túlterhelni, viszont szélsőséges esetekben (extrém hideg, nem teljesen feltöltött akkumulátor, stb...) plusz tartalékokat biztosít az indításhoz.

Jobb- vagy balpozitív?

Néhány autóba a jobb- és balpozitívos akkumulátor is beépíthető, azonban a többi esetén a vásárláskor tudni kell, melyik verzió lesz megfelelő. Az akkumulátor polaritását mindig úgy kell megállapítani, hogy (akár csak fejben) az akkumulátort úgy fordítjuk, hogy a saruk a hozzánk közelebb eső oldalon legyenek, valahogy így:

jobb pozitívos akkumulátor

Látható, hogy a pólusok/saruk a hozzánk közelebbi oldalon vannak. A +/- jelzések többnyire leolvashatóak az akku házáról, de ha a képen látható piros fedelet, vagy más, a sarut védő, piros alkatrészt látunk, biztosak lehetünk abban, hogy az a pozitív pólus. A képen tehát egy jobb pozitívos akku látható.

Milyen személyautó-akkumulátorok vannak?

Az autók döntő többségében kétféle akkumulátor található. Az európai gyártók jellemzően az úgynevezett "európai szabvány" (korábban DIN) akkumulátorokat használják, a távol-keleti gyártók többségében "japán szabvány" (vagy ASIA-szabvány) szerint készült akkumulátorokat használnak. Néhány gyártónál fordul csupán elő, hogy speciális (oldalsó sarus, középsarus, vagy speciális méretű) akkumulátort használnak.



Milyen európai szabványú személyautó-akkumulátorok vannak?

Közös jellemzőjük, hogy az akku szélessége mindig 175mm, a saruk pedig minden esetben vastagok.
Magasságuk 175mm (alacsony akkumulátor) vagy 190mm lehet (magas akkumulátor).
A saruk a fedélhez képest besüllyesztve, a fedélnél alacsonyabban találhatóak.
KategóriaSematikus ábraJellemző adatok
Európai 42Ah
Fiat Punto, Seicento akkumulátor
európai 42Ah akkumulátor Szélesség: 175mm

Magasság: 190mm

Hosszúság: 175mm

Kapacitás: 40Ah-44Ah

Indítóáram: 330-420A
Európai 45Aheurópai 45Ah akkumulátor Szélesség: 175mm

Magasság: 175 vagy 190mm

Hosszúság: ~207mm

Kapacitás: 35Ah-54Ah

Indítóáram: 340-550A
Európai 55Aheurópai 55Ah akkumulátor Szélesség: 175mm

Magasság: 175 vagy 190mm

Hosszúság: ~242mm

Kapacitás: 54Ah-64Ah

Indítóáram: 440-640A
Európai 72Aheurópai 72Ah akkumulátor Szélesség: 175mm

Magasság: 175 vagy 190mm

Hosszúság: ~278mm

Kapacitás: 66Ah-78Ah

Indítóáram: 540-780A
Európai 80Aheurópai 80Ah akkumulátor Szélesség: 175mm

Magasság: 175 vagy 190mm

Hosszúság: ~315mm

Kapacitás: 80Ah-105Ah

Indítóáram: 700-850A
Európai 100Aheurópai 100Ah akkumulátor Szélesség: 175mm

Magasság: 175 vagy 190mm

Hosszúság: ~353mm

Kapacitás: 88Ah-100Ah

Indítóáram: 650-920A
Európai 110Aheurópai 110Ah akkumulátor Szélesség: 175mm

Magasság: 175 vagy 190mm

Hosszúság: ~393mm

Kapacitás: 100Ah-110Ah

Indítóáram: 850-950A


Milyen japán (ASIA) szabványú személyautó-akkumulátorok vannak?

Közös jellemzőjük, hogy a saruk a fedélből kiemelkednek.
Nincs olyan méretük, amely minden kategóriában azonos volna.
A saruk a két legkisebb kategóriában vékonyak és vastagok is lehetnek, a magasabb méreteknél mindig vastagok.
Az európai akkukhoz képest többnyire zömökebbek, magasabbak.
KategóriaSematikus ábraJellemző adatok
ASIA
40Ah

régi
Suzuki Swift
akkumulátor
ASIA japán 40Ah akkumulátor Szélesség: ~127mm

Magasság: ~227mm (sarukkal)

Hosszúság: ~187mm

Kapacitás: 38Ah-42Ah

Indítóáram: 300-340A

Saruk: vékony vagy vastag
ASIA
45Ah
ASIA japán 45Ah akkumulátor Szélesség: ~129mm

Magasság: ~227mm (sarukkal)

Hosszúság: ~238mm

Kapacitás: 40Ah-45Ah

Indítóáram: 330-430A

Saruk: vékony vagy vastag
ASIA
60Ah
ASIA japán 60Ah akkumulátor Szélesség: ~173mm

Magasság: ~225mm (sarukkal)

Hosszúság: ~232mm

Kapacitás: 60Ah-65Ah

Indítóáram: 500-550A

Saruk: vastag
ASIA
70Ah
ASIA japán 80Ah akkumulátor Szélesség: ~175mm

Magasság: ~220mm (sarukkal)

Hosszúság: ~271mm

Kapacitás: 65Ah-70Ah

Indítóáram: 540-630A

Saruk: vastag
ASIA
95Ah
ASIA japán 95Ah akkumulátor Szélesség: ~173mm

Magasság: ~225mm (sarukkal)

Hosszúság: ~306mm

Kapacitás: 95Ah-100Ah

Indítóáram: 720-830A

Saruk: vastag